Communicatiestrateeg

Van mij, Marlou Bullens, communicatieprofessional en strategisch adviseur met meer dan 35 jaar ervaring, kun je to-the-point en deskundig communicatieadvies krijgen. Met mijn verfrissende kijk en scherpe ondernemersoog zie ik snel hoe een organisatie haar communicatie(boodschap) anders, efficiënter, duidelijker en met impact kan vormgeven. Ik zeg eerlijk waar het op staat en geef antwoord op de vraag hoe communicatie is in te zetten voor elke persoon, product of dienst: simpel, gestructureerd en effectief.

In een crisissituatie blijf ik altijd rustig en kalm. Ik ben degene die de situatie meteen overziet en direct doet wat er nodig is. Daarmee neem ik de communicatiezorg van je weg en haal alvast deze last van jouw schouders. Simpelweg omdat ik weet wat er moet gebeuren en hoe te communiceren. Uiteraard handel ik in nauw overleg met het crisisteam.

Mijn hart gaat sneller kloppen van grote, moeilijke uitdagingen. Zeg tegen mij dat iets niet kan en ik vind de creatieve oplossing; net even anders. Ik ben goed in corporate en interne communicatievraagstukken en daarmee het bepalen van de identiteit en het werken aan het imago.

Marlou Bullens ‘kun je om een boodschap sturen’. Haar succesvolle marketingcommunicatieaanpak voor het Werkplein Enschede werd landelijk voorbeeld en nationale standaard voor alle werkpleinen. Marlou is een goed verstaander. Weinig woorden leiden tot de gewenste oplossing of richting. Als mens brengt ze naast een groot netwerk ook veel energie en inspiratie mee.
Arjan Kampman, wethouder Werk en Inkomen, emancipatie en Transformatie sociaal domein gemeente Enschede.

Met mijn eigen bureau doe ik sinds 2002 dat waar ik het beste in ben; ik adviseer hoe je met communicatie jouw product of dienst verder kan brengen! Altijd ‘in lijn’, gestructureerd en ‘met een reden’. Je identiteit is belangrijk omdat je daaraan elke keer alle communicatie relateert. Ik help je bij het bepalen, beter scherpstellen en ‘conserveren’ van jouw identiteit om van daaruit te werken aan een communicatiestrategie. Daarbij ga ik uit van de basis en houd ik continu het gestelde doel in het vizier. Ik adviseer hoe jouw organisatie zich optimaal profileert via alle hedendaagse communicatiemiddelen om betere herkenbaarheid en verhoogde naamsbekendheid te realiseren. Als imago en identiteit gelijk aan elkaar zijn, spreken we van de meest optimale communicatiesituatie. Daar help ik jou bij.

Marlou speelde een cruciale rol in de communicatie over de Informatievoorziening & Privacy van Saxion. Ook bij het verbeteren van de awareness rond cyber- en informatiebeveiliging van de medewerkers. Ze is deskundig, proactief, grensverleggend en betrokken. En dan ook nog gevoel voor humor en een stralende lach. Goud waard!
Hans Outhuis, Corporate Informatiemanager Hogeschool Saxion

Mijn opdrachtgevers zijn al meer dan 20 jaar zeer divers; lokale, regionale en nationale overheden, MKB, internationale bedrijven en NGO’s. Klanten waren of zijn onder meer instellingen voor hoger onderwijs, regionale luchthaven, beveiligingsbedrijf, Kamer van Koophandel, verzekeringsmaatschappij, Business School, woningcorporatie, sociale zekerheidssector, overheden (lokaal, regionaal en nationaal), makelaars en projectontwikkelaars, winkels, hotels en restaurants, eventing, organisatoren van rally’s en van grote moderne kunsttentoonstellingen. Referenties geef ik graag mondeling.

Opdrachtgevers vinden mij betrokken, creatief, daadkrachtig, volhardend, innovatief, doortastend, goed verstaander… ze zeggen dat ik weinig woorden nodig heb. Met mijn energie, empathie, gedrevenheid en dynamiek motiveer en enthousiasmeer ik anderen. Als gestructureerde probleemoplosser en creatieve doener krijg ik zaken voor elkaar.